Mikor egy weboldalt elkészítünk, minden bizonnyal azt szeretnénk, ha az a legtökéletesebb volna. Egyszerre feleljen meg a látogatók és a Google igényeinek. A kettőt valahogy nem lehet szétválasztani. Ha a látogatóknak nem tetszik az oldal, nem felhasználóbarát, nem kézre esően helyezkednek el rajta az elemek, akkor hiába díszeleg magyarán a Google első találati helyén, a látogatók visszafordulnak az oldalról. Ugyanakkor, ha a Google számára nem értékelhető weboldalt készítünk, arról a látogató egyszerűen nem fog tudni, hisz lehet be sem kerül a TOP100-ba.
[wp_ad_camp_1]
Ahhoz, hogy a SEO a saját weboldalunkon kiegyensúlyozott és hatékony lehet, több mindenre kell odafigyelnünk. Úgy kell a készülő weboldalunkra tekinteni, hogy a siker érdekében képesek legyünk még saját elképzeléseinket is alárendelni a munkának. A lényege a dolognak, hogy az utolsó simítások, amit végzünk a weboldalon, az is tudatosan a SEO jegyében történjen.
Ehhez viszont az kell, hogy weboldal készítés előtt legyen konkrét tervünk mind a design, mind a tartalomra nézve. Fontos megjegyezni, hogy a design is összhangban legyen a későbbi optimalizálhatósággal. Hisz a sok flash vagy kép már egyáltalán nem SEO kompatibilis, és a Google sem díjazza. A tartalom, a menük, a címek, mind-mind a SEO részei. Elvonatkoztatni egyiktől sem lehet. A menü a látogatók navigálási kényelmét szolgálja, fontos, hogy könnyen visszataláljanak a főoldalra, fontos, hogy a menü is szöveg formátumú legyen, ami egyáltalán nem zárja ki, hogy esztétikus és designos is legyen. A SEO sarkalatos pontja weboldalon belül a belső linkelések. Erre különösen fontos odafigyelni, hogy ne képek legyenek, hanem szép, tiszta szöveges link. Mert mondjon bárki, bármit az internet még a 21. században is szöveges műfaj, aminek a lelke a link.