A céges blogolás hatékonyságáról rengeteget lehet olvasni a különböző szakmai oldalakon; ma már egyértelműen látszik, hogy a céges blogolás nem csak kiválóan segíti a szakmai megbecsülést és a márkaépítést, hanem a keresőoptimalizálásban is komoly szerephez jut.
[wp_ad_camp_1]
Felvetődik a kérdés, hogy milyen bejegyzéseket érdemes írni és azok milyen hosszúak legyenek. A szakmai ajánlások egyértelműen arra hívják fel a figyelmet, hogy a keresési forgalom megszerzésére irányuló törekvések szempontjából a hosszú és kidolgozott blogbejegyzések sokkal hatékonyabbak. Ezt két különböző bizonyítékkal tudjuk alátámasztani…
Az egyik bizonyíték a SerpIQ tanulmánya, illetve technikai kísérlete, amely azt bizonyította be, hogy a legsikeresebb honlapok adott oldalai 15-18.000 karaktert tartalmaznak! Ez hihetetlenül sok, noha a szoftveres elemzés ehhez odaszámolta az oldalsávban és a láblécben található szövegeket is.
A másik bizonyíték a keresőoptimalizáló cégek tapasztalata, illetve az elkészített statisztikai adatok összessége. Nézzünk egy nagyon banális példát; vegyünk alapul két hasonló erőt és bizalmat képviselő egészség magazint. Az egyik magazinban elhelyezünk egy cikket a bárányhimlőről, amely 2-3000 karaktert tartalmaz. A másik magazinban is a bárányhimlőről fogunk írni, de azt a cikket 15-20.000 karakteres terjedelemben készítjük el. Értelemszerűen a második cikk lesz a kidolgozottabb és minden bizonnyal az értékesebb is; a Google találati listán nem csak a fő kulcsszavak tekintetében, hanem a long tail kifejezések esetében is nagy előnyt fog élvezni a hosszú és kidolgozott írás. Ennek tudatában gyakorlatilag megválaszoltuk a kérdést, hogy milyen hosszú is legyen egy bejegyzés a céges blogokban. Minél erősebb a verseny, annál kidolgozottabb és annál igényesebb cikkeket kell írni.