2022. november 03.
Mi a termék feed integráció?

Nem számít, hogy hol szeretne termékeket listázni vagy hirdetni, ismernie kell a termékadatok kezelésének csínját-bínját. A termék feed integráció webáruházba nem tartozik a mindennapi, egyszerű dolgok közé, ezért már az elején érdemes leszögezni, hogy egy profi szakember mindenképpen szükséges lesz a feladat megoldására.

Az adat megosztások strukturált fájlok, amelyek a termékek listáját és azok attribútumait tartalmazzák. A leggyakrabban használt fájlformátumok az XML, CSV, JSON, és az XLS.

A üzleti partnerek adatállománya olyan információkat tartalmaz, amelyeket egy adott csatornára szabtak és néha konkrét célokat tartanak szem előtt. Ez azt jelenti, hogy a termék feed kulcsfontosságú eszköz a termékek marketingjében, mozgatásában, és értékesítésében bárhol az interneten. Sok vállalkozás kiszervezi ezt az egész folyamatot egy cégnek vagy egyéni vállalkozónak. Az adatokat nem mindig érkeznek olyan állapotban, ami a webáruháznak megfelelő, ezért gyakran kell segítségül hívni egy adat feldolgozó mérnököt, aki a bonyolultabb módosításokat is el tud végezni, ezért érdemesebb kiszervezni a feladatot. Ismernie kell a különböző csatornák és feedkezelő eszközök csínját-bínját (pl. XML, API), így ha nem tudja közvetlenül kezelni a feedjeit, hasznos lehet az adatbázis szakértő.

Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek agilisak szeretnének maradni és a teljesítményt is kontrollálni szeretnék, olyan rendkívül felhasználóbarát, webes adminisztrációs felülettel rendelkező megoldások állnak rendelkezésre, mint pl. a Kéfix webshopszinkron. Az  teljesen automatizálás érdekében érdemes az API-kapcsolatot választani, mert azon keresztül a rendelések mozgatására is van lehetőség! Ez előnyösebb lehet, mint a kézzel történő rögzítés, mert a vállalkozói körökben ismert mondás szerint mindig az emberi munkaerő a legdrágább!

Az API kapcsolat további opciókat és adatokat is tartalmazhat. Ez különösen hasznos olyan termékek esetében, amelyek adatai gyakran változnak, vagy amelyek rendszeres áringadozásokon vagy promóciókon mennek keresztül. A feedeket széles körben használják az e-kereskedelemben! Nem csak a webáruházak termékfeltöltéseinél és frissítéseinél használják, hanem ennek segítségével kerülnek át az információk piacterekre, és ár összehasonlító oldalakra is!

Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs