2021. március 04.
Melyik a legtáplálóbb diófajta?

Néhány hete az amerikai földimogyoró-gazdákat képviselő Nemzeti Földimogyoró-testület új kampányt indított a dió táplálkozási előnyeinek kiemelésére. A földimogyoró promótereként állandóan frusztrálnak minket azok az emberek, akik úgy gondolják, hogy a dió nem elég jó nekünk. Sokan feltételezik, hogy más diófélék, különösen a mandula a legjobb, ami egyszerűen nem igaz.

[wp_ad_camp_1]

Tény, hogy a legtöbb dió mértékkel fogyasztva energiával és más táplálkozási előnyökkel rendelkezik nassolható formában. A Skinny on Duts weboldal információ az Egyesült Államokban leggyakrabban fogyasztott hét kulináris dió egy uncia adagjára összpontosít: földimogyoró, dió, kesudió, mogyoró, pisztácia, pekándió és mandula. Sok ember számára a legnagyobb meglepetés a hét gramm fehérje lesz földimogyoró unciánként. A földimogyoróban több fehérje van, mint bármely más dióban. A mandula és a pisztácia egyaránt unciánként hat gramm fehérjét tartalmaz, míg a pekándió unciánként csak három grammot tartalmaz. A makadámia és a pekándió több zsírt tartalmaz, mint bármely más dió, unciánként 22, illetve 21 grammot. Unciánként 13 gramm zsírnál a kesudió és a pisztácia tartalmaz unciánként a legkevesebb zsírt. A földimogyoró nincs messze lemaradva tőle, unciánként 14 gramm zsírral. A legtöbb dió egy unciás adagja 2-3 gramm rostot tartalmaz, kivéve a kesudiót, amelynek unciánként alig egy gramm rostja van.

Az összes adat áttekintése során mégis a növényi szterinekre vonatkozó információk leptek meg minket a legjobban. Növényi szterolok – mik azok valójában? A növényekben található koleszterinszerű vegyületek, amelyek segíthetnek a koleszterinszint csökkentésében és a szívbetegségek kockázatának csökkentésében. A földimogyoró adagonként 62 milligramm növényi szterinnel a bajnok mind között. A pisztácia közel van 61 milligrammal. Rágcsáljon diót, hogy a nap folyamán több ereje legyen, vagy felkészüljön egy edzésre!

Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs