Az autógyártók körében is egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezet megóvása. Hibrid hajtásnál olyan rendszerről beszélünk, ahol általában egy belső égésű motor és egy villanymotor kombinációja gondoskodik az autó működtetéséről. A kettős rendszer révén a hibridek kevesebb káros anyagot juttatnak a levegőbe, mint a hagyományos, belsőégésű motorral futó autók.
A hibrid meghajtású autók között is vannak típusok. A kombinált hajtásmód ismer teljesen hibrid módot (vagyis full hybrid), rásegítő hibrid hajtást, lágy hibrid módot, mikrohibridet és plug-in hibrid, azaz elektromos hálózatról tölthető változatot is. A full hybrid módban futó járművek haladáskor vagy a belsőégésű motort, vagy az elektromos meghajtást, vagy ezek kombinációját használják. A teljes hibrid rendszerben a fékezés energia-visszanyerő folyamatot generál. A plug-in hibrid típusok a teljes rendszer minden előnyét biztosítják, azonban nagyobb, külső elektromos hálózati töltési lehetőségüknek köszönhetően az elektromos rendszerrel nagyobb hatótávolságra merészkedhetünk velük.
A rásegítő, vagyis power assist hybrid járművek elsődleges meghajtása a belsőégésű motor, melyre szükség esetén a villanymotor plusz nyomatékkal rásegíthet. A mikrohibrid rendszer leginkább olyan esetben előnyös, ha sok időt kell tölteni várakozással, dugóban állva. Ez a rendszer üresjáratban automatikusan leállítja az autó belsőégésű motorját, melyet a másodperc tört része alatt újra indít, ha a vezető pl. felemeli a lábát a fékpedálról. Az ilyen start-stop funkciójú mikrohibrid rendszer üzemanyagot takarít meg. A rendszer célja a légszennyezés csökkentése. A lágy hibrid típusú autó érdemben hagyományos robbanómotoros jármű, azonban a villanymotor itt is besegít a belső égésű társának.