Egy olyan alkatrészről beszélhetünk, amely a téli hidegekben elengedhetetlen a gondtalan működtetéshez. A nyári melegekben kevésbe szükséges, ám ma már minden korszerű járműben megtalálható.
[wp_ad_camp_1]
Izzítógyertya a diesel meghajtású autóknál kerül alkalmazásra. A diesel motorok működési elve nagyon egyszerű és a legrövidebben úgy foglalhatjuk össze, hogy a motor levegőt szív be, melyet a sűrítés alatt annyira összeprésel, hogy azt követően a levegő hőmérséklete elegendő lesz a gázolaj meggyújtásához. Ugyanis ebben az esetben nem szikravetéssel által történik a működtetés, mint a benzines járműveknél. Hanem ebben az esetben a gázolaj gyullad meg. Többek között a probléma forrása is ehhez köthető, hiszen pl. -1 C fok esetén a motor már nem tudja annyira felmelegíteni a beszívott levegőt, hogy a motort működésbe hozza. Esetleg csak sokadik próbálkozásra. Ezek a sikertelen gyújtások pedig egy igen zajos kopogással járnak együtt. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, be kell építeni a diesel járművekbe egy olyan rendszert, amely által a levegő előmelegítésre szolgál.
Ezt pedig az izzítórendszer által kivitelezhetjük. Az izzítórendszer több alkotó részből tevődik össze, ebből az egyik legfőbb eleme az izzítógyertya. Ez az a kis alkatrész, melynek a feladata, hogy még a leghidegebb időjárásban is pár másodperc alatt olyan hőmérsékletre melegítse a levegő, amely által már könnyedén beindulhatjuk a járművet. Mint sok más alkatrész ez is hosszas fejlődéseken ment keresztül, mire elérte a mai formáját. Hiszen a kezdeteken a diesel motorok hengerfejei is mások voltak. Amennyiben felkeltettük az érdeklődését, akkor keressen fel bennünket a honlapunkon, ahol minden további információ megtalálható az evoauto.hu oldalán.