Sokszor alakul úgy az élet, hogy nem szeretnénk túlságosan sokat költeni autóvásárlásra. Ennek lehet oka az, hogy az anyagi helyzetünk épp nem engedi meg, hogy milliókat áldozzunk egy négykerekűre, de akár az is, hogy tudjuk jól, hogy a felhasználási módhoz tökéletesen elegendő egy húsz éves, jó állapotú példány is.
Hiszen van, aki például azon kívül, hogy reggel elmegy a húsz kilométerre lévő munkahelyére, majd késő délután onnan hazamegy, semmi másra nem használja az autóját. Ehhez pedig bőven elég egy olyan modell, ami ezt a távot magabiztosan tudja teljesíteni, minden egyes napon. Ám amikor tizenöt-húsz éves autókban gondolkodunk és kikérjük az ismerősök véleményét – vagy esetleg fórumokat olvasgatunk a világhálón -, akkor számtalan olyan információra bukkanhatunk és hallhatunk, amelyek azonnal eltántoríthatnak minket a vásárlástól. Ezek többsége azonban téves és jó, ha tudjuk, hogy adott esetben miért is nem szabad rájuk hallgatni.
A leggyakoribb ilyen tanács, az a várható – plusz – költségekkel kapcsolatos. Azaz hogy hiába veszünk relatíve olcsón kocsit, utána rögtön egy csomó pénzt rá kell majd költeni, mire használható lesz. Nos, a helyzet az, hogy ha állapotot keresünk vételkor, akkor semmivel nem kell többet rákölteni utána egy húsz évesre, mint ahogy azt egy tíz évesnél tennénk. Ebből következik a második leggyakoribb tévhit, miszerint egy fiatalabb mindig sokkal megbízhatóbb, mint egy öreg. Ez ugyanis ebben a formában semmiképp sem igaz. Az tény, hogy egy leharcolt öreg verdánál sokkal megbízhatóbb egy gondos gazda kezében lévő fiatal, ám fordított esetben bizony a kor vajmi keveset számít. A fontos az, hogy milyen volt a tulaj. Odafigyelt-e, cserélt-e mindent időben, mert ha igen – és nincs szétrohadva a kasztni -, akkor az autó életkora csupán egy szám, különösebb jelentőség nélkül. Ezzel együtt azért azzal érdemes számolni, hogy minden autó, legyen bármilyen idős, és olcsó, igényli a törődést, és költeni kell rá, ha azt szeretnénk, hogy még hosszú évekig megbízhatóan működjön. Így mindig úgy válasszunk új kocsit, hogy maradjon pénz a karbantartásra is.