A főtengely jeladót másként főtengely holtpont jeladónak vagy motorfordulatszám jeladónak is szokás nevezni. A legfőbb feladata, hogy megállapítsa a forgattyús tengely szöghelyzetét és a fordulatszámot. A főtengely jeladó által mért adatokat a motor vezérlőegysége használja fel.
[wp_ad_camp_1]
Főtengely jeladó méri és továbbítja az adatokat a motor vezérlőegységéhez, ami ennek alapján kiszámítja a befecskendezés időpontját és gyújtásállását. Régebben általában külön-külön jeladó szolgált a fordulatszám és a főtengely szöghelyzetének meghatározására, viszont ma már csak egy jeladót alkalmaznak ezek meghatározásához. A fogazott impulzus kerék mozgása során előidézi a mágneses tér változását a jeladóban, a fogaskoszorún. a főtengely jeladó tárcsán pedig meghatározott helyen foghézagot hagyva az indukciós jelet irányíthatják. A jeladó továbbítja a vezérlőegységhez a mágneses mezők által létrehozott eltérő feszültségjeleket. Sajnos előfordulhat, hogy a főtengely jeladó meghibásodik, ennek pedig konkrét jelei is vannak.
Abban az esetben, ha a motor kihagy vagy leáll, akkor nagy valószínűséggel a főtengely jeladó hibájára lehet következtetni. Gyanakvásra adhat okot, ha a motor menet közben rángatni kezd, majd leáll és csak kis idő múltán lehet újra indítani. Majd az egész kezdődik elölről. Érdemes tisztában lenni vele, hogy ennek több oka is lehet, kezdve a belső rövidzárlatoktól, a vezetékszakadáson át a szennyeződésekig vagy az impulzuskerék mechanikai sérüléséig. Jobb tisztában lenni vele, hogy a jeladó csak abban az esetben engedélyezi az üzemanyag befecskendezést, ha megfelelő helyzetben van a főtengely az indításhoz. Tehát olykor az is segít, ha az autót egy kicsit odébb gurítja, mivel ez elősegíti, hogy a főtengely elforduljon.