A Kreatív Inas marketing ügynökségnél Bakó Krisztián által a globális forgalomról készített tanulmány kimutatta, hogy a webhely látogatóinak 27,79% -a keresőmotorokból származik. A „kiskereskedelem” szegmensben a keresők aránya eléri a 37,22% -ot. Weboldal-promóciós szolgáltatások keresettek. Ugyanakkor az ügyfelek félnek keresőoptimalizálás szolgáltatást rendelni.
[wp_ad_camp_1]
Vessünk egy pillantást azokra a főbb félelmekre, amelyekkel szembesültünk az ügyfelekkel való kommunikáció során.
Pénzpazarlástól való félelem
Az ügyfél legfőbb félelme. A pénzt ma ki kell fizetni, az eredményt 4-6 hónap múlva ígérik. Nehéz és bizalmatlanságot szül.
Az ügyfelek „az eredményért akarnak fizetni, nem a levegőért”. Ugyanakkor fizetnek az óriásplakátokért, anélkül, hogy garanciát igényelnének arra, hogy 100 – 500 ügyfél hívja majd fel őket. Olyan orvosok szolgáltatásait vásárolják, akik pénzt kérnek egy találkozóért, és nem a garantált a gyógyulás.
Az ügyfelek 100% -os garanciákat követelnek.
Félelem, amelyet mások szavai okoznak
Egy marketingguru, akit az ügyfél tisztel, rosszul beszélt a seo-ról. Az ügyfél környezetéből bárki – testvér, házasságkötő, titkár, barát vagy szerető – hiteles szakértő lehet az internetes marketing területén (szerintük).
Az ügyfél megbízik bennük, még akkor is, ha hülyeségeket beszélnek. Mert ő maga még kevésbé ért a keresőoptimalizáláshoz.
Félelem a múltbeli hibáktól
Az ügyfelek harmada negatív promóciós élményeken ment már keresztül. A korábbi vállalkozók kudarcot vallottak. Vagy az ügyfél így gondolja, mert a célok megértése más volt. Vagy a házon belüli webmester elcseszte az oldalt. Az okok különbözőek, az eredmény ugyanaz: az ügyfél nem érte el azt a hatást, amire számított.
Az ügyfél csalódott az optimalizálóban, a szolgáltatásban, a keresőoptimalizálás piacán. (Én pl; nem bízom a fogorvosokban, mert gyermekkoromban volt egy negatív élményem…..fájt. Aztán találtam egy fogorvost, aki olyan kezelésben részesített, hogy azóta is rendszeresen visszajárok)
Félelem a megtévesztéstől
Az ügyfelek attól tartanak, hogy pénzt vesznek el tőlük, és nem dolgoznak az oldalon, úgysem lesz eredménye. Vagy sokkal kevesebbet fognak tenni, mint amennyit ígértek.
A marketing ügynökségek között kevés szélhámos van, viszont többen azok, akik vállaltak, de nem tudtak megfelelő teljesítményt elérni, pedig megígérték. Nem kell ígérni a lehetetlent.
A túlfizetéstől való félelem
A seo piac még nem alakult ki. 100-200 főt foglalkoztató ügynökségeket és pár alkalmazottal rendelkező vállalatokat alkalmaz. Ugyanazon webhely promóciója esetén a költségek jelentősen eltérnek. Még az azonos súlyú ügynökségek is.
A kereskedelmi javaslatban az ügyfelet 25 szóval, nagyobb szemantikai maggal, forgalommal, komplex módon, szövegek írásával és anélkül, módosításokkal és nélkülük kínálják.
Az ügyfél nem fogja fel a különbséget. Az ügyfél számára ez egy SEO szolgáltatás.
Találkoztam azzal a ténnyel, hogy az ügyfelek pénzmegtakarítási vágyakozással hagyják el a seo-ügynökséget. Elégedettek a promóciós munkával, de kevesebbet akarnak fizetni. És akkor még kevésbé veszik észre a marketing ügynökség váltásának a kockázatait. Tehát otthagytak minket. És így jöttek hozzánk.
Félelem a változástól
Félelmetes valami újat elkezdeni. Kétszer olyan félelmetes, ha Forintban ezt ki is kell fizetni.
Miért érdemes új ügyfélszerzési szakembert keresni, ha a régi működik? Nem világos, hogy a seo bejön-e vagy sem. Működik a keresőmotor optimalizálása a vállalkozásom oldalán? A SEO számára meg kell változtatnia az oldalt. Ezek költségek, és idő. Problémák! – ilyen gondolatok járhatnak az ügyfél fejében.
Nem látja a változásba való befektetés előnyét.
Félelem mások negatív tapasztalatainak megismétlésétől
Az ügyfél partnerei népszerűsítették az oldalt, 200 ezret költöttek, az eredmény nulla volt. Az ügyfél fél, hogy vele is megismétlődhet.
Valaki más negatív tapasztalata kihat az ügyfélre.
Félelem
Az ülésen az ügynökség vagy a marketing szakember vezetője ismeretlen kifejezéseket használ. Minél tovább hallgat a marketingszakember, annál elkedvetlenebbé válik az arca. Vágy, hogy a lehető leghamarabb befejezze a beszélgetést.
Még akkor is, ha egy személy megrendel egy szolgáltatást, fennáll a félelem attól, hogy képtelennek tűnik. Tegye egyértelművé a SEO-val kapcsolatos gondolatait.
Az oldal a tetején van, de nincs értékesítés
Az ügyfél fél az eladások csökkenésétől, még akkor is, ha a webhelyet népszerűsítik. A pénzpazarlástól való félelem egyik altípusa. Ez akkor fordulhat elő, ha:
- A kulcsszó túl szűk / új.
- Ez a termék szezonális és nem keresik.
- A promóciós stratégia kezdetben hibás (kevés kérés, rossz szemantikai mag).
- A megrendelőlap az oldalon meghibásodott.
Ellenkező esetben az eladások mindenképpen növekedni fognak.
Mi a probléma?
Veszély mindkét oldalról.
Objektív szempontból a SEO a reklámozás kockázatos formája. Van esély arra, hogy valami rosszul sül el. Kár, ha „rossz” történik a projekteddel. A keresőmotorokra nem vonatkoznak az optimalizálók. Az ügynökségek hivatalos iránymutatások és trükkök segítségével egyaránt megpróbálják befolyásolni őket.
Az ügyfelek a kockázatokat az ügynökségekre, az ügyfelekre terelik.
A második probléma az ügyfelek tudatosságának hiánya. Felüknek homályos elképzeléseik vannak a promócióról. Még rosszabb, ha mítoszok vannak a fejükben. Az, hogy az ügyfelek nem értenek a szolgáltatás sajátosságaihoz, komoly problémát jelent a piac számára. Ez pedig megteremti és megerősíti az ügyfél félelmeit.