Annak, aki rendszeresen hordja, a karóra bizony az egyik legfontosabb kiegészítőnek számít. Ezért aztán, ha véletlenül történik vele valami, akkor a lehető leggyorsabban szeretnénk túlesni a javításon, hogy minél előbb újra a csuklónkon tudhassuk időmérőnket. Sajnos a karbantartásra gyakorta több napot is várnunk kell, ám érdemes türelmesnek lennünk, ellenkező esetben komoly következményekkel is számolhatunk.
A leggyakoribb problémát az elem lemerülése okozza, egy komolyabb modellnél ennek cseréjéhez gyakorta ott kell hagyni az órát. Elsőre akár azt is gondolhatnánk, ez azért van, mert a mesterek túlterheltek, ám valójában egész más ok áll a háttérben. A lepattintható hátlapos darabok általában tényleg nem igényelnek sok időt, viszont a komolyabb, csavaros menettel ellátott modellek esetében már nem ilyen egyszerű a helyzet. Ezeknél nagyon aprólékosan kell eljárni, tudniillik a tömítést biztosító gumigyűrű már egyetlen rossz mozdulattól is meggyűrődhet, vagy elszakadhat. Nem ritkán az egész folyamatot ultrahangos tisztítással kell kezdeni és az is megeshet, hogy a szerkezet olajozása is időszerű.
Jól látszik tehát, miszerint ez a folyamat nem végezhető el percek alatt, főképp, ha azt szeretnénk, hogy az eredmény kifogástalan legyen. Az időfaktornál is lényegesebb azonban, hogy csak a megfelelő szerszámok és tapasztalat birtokában szabad nekiállni még az olyan egyszerűnek tűnő műveleteknek is, mint amilyen az elemcsere. Tudniillik ha nem vagyunk elég körültekintők, akkor a szerkezet megsértésével akár az egész órát tönkre tehetjük. Ha pedig a szigetelés tökéletlen, akkor a későbbiekben a beázás okozhat visszafordíthatatlan károkat. Legyünk tehát türelmesek és bízzuk a munkát profi órásmesterekre, így másfél-két évig biztosan hibamentesen üzemel majd karóránk.