Míg a bestseller alapvető szótári meghatározása magától értetődő, „népszerű, legkelendőbb könyv”, a gyakorlati kulturális definíció valamivel összetettebb. Mivel a fogyasztói bestseller-listák általában nem részletezik a konkrét kritériumokat, például az eladott számokat, az értékesítési időszakot, az értékesítési régiót és így tovább, egy könyv elsősorban azért válik bestsellerré, mert egy „hiteles” forrás azt állítja.
Bestseller könyvek olcsón várják a book24.hu weboldalon, tehát nem kell messzire mennie, látogasson el hozzánk és a legjobb könyveket találja meg. A keménykötésű bestseller státusz felgyorsíthatja a puhafedeles megjelenést, vagy lelassíthatja a megjelenést, ha a keménykötésű eladások nem kelendőek. Az Egyesült Királyságban a keményfedeles könyv „bestsellernek” tekinthető, ha heti 4000-25 000 példányban kelt el, Kanadában pedig az ország nemzeti nyomtatott eladásokat nyomon követő szolgálata, a BNC SalesData heti rangsora alapján határozzák meg a bestsellereket. Számos „bestseller lista” van, amelyek 10 és 150 címet tartalmaznak. Egy könyvet „legkelendőbbnek” nevezni nem annyira lenyűgöző, mint a „The New York Times bestseller”-nek nevezni. Bár az előbbi kifejezés feltételezhetően az eladási adatokból származik, az utóbbi az adott lista magas profiljából profitál.
A „bestsellernek” minősített könyv nagymértékben növeli annak esélyét, hogy sokkal szélesebb közönség számára eladják. Ily módon a bestseller az empirikus adatoktól meglehetősen független, saját népi jelentését vette fel azzal, hogy kompromittált termékkategóriává vált, és gyakorlatilag marketing imázst próbált kialakítani. Például a „nyári bestseller” általában jóval a nyár vége előtt meghatározásra kerül, és azt jelzi, hogy a könyv alkalmas a medence melletti olvasók millióinak. Amennyiben többet tudna meg erről és bestseller könyveket keres, ne menjen messzire, keresse fel a book24.hu-t.