Az autó külső rendbetételére sokan nagy hangsúlyt fektetnek, nem ritkán minden hétvégén beiktatva egy alapos gépi, vagy kézi autómosást. A belső részek állapota azonban nemegyszer jóval elhanyagoltabb.
Persze ez valahol érthető is, hisz a külső az jóval inkább szem előtt van, és az emberek nagy része inkább arra figyel oda, ráadásul sokkal kisebb erőfeszítést igényel egy mosás – még akkor is, ha nagyon alapos -, mint egy komplett belső takarítás. Azonban érdemes időnként rászánni magunkat, hisz egész más érzés egy tiszta – és illatos – autóba beszállni, arról nem is beszélve, hogy minél több időt hagyunk, a por és a szennyeződés annál jobban beeszi magát a különböző szövetekbe. Ha pedig szisztematikusan haladunk, akkor egész hamar végzünk is. Első körben azt gondoljuk át, hogy a szennyeződéseket el tudjuk-e tüntetni otthoni környezetben. Ez a legtöbbször simán lehetséges, ám ha valami nagyon durva folt került az üléshuzatra, vagy épp a bőr kopott ki csúnyán, akkor könnyen lehet, hogy jobban járunk, ha szakemberhez fordulunk. Egy műhelyben ugyanis rendelkezésre áll minden vegyi anyag és szerszám, valamint takarítógép, amivel makulátlan végeredményt lehet elérni.
Vizes tisztítással ne kísérletezzünk, annak általában nem lesz jó vége, azt bízzuk hozzáértőkre. Ha azonban ilyenre nincs szükség, mert nincs makacs szennyeződés, akkor első körben pakoljunk ki az autóból mindent, dobjuk ki az összes szemetet, majd egy nagyon alapos porszívózással kezdjünk, fentről lefelé haladva. Ha szükséges, ismételjük meg, mert bár lehet, hogy nem látszik, de hónapok alatt rengeteg por rakódik le, főleg a szőnyegekre. Ezt követően pedig – szintén felülről lefelé haladva – minden felületet a megfelelő ápolószerrel kezeljünk le. Ha bőr huzatok vannak az autóban, akkor évente legalább három alkalommal speciális ápoló balzsammal kenjük át azokat (persze tisztítás után), mert így megakadályozzuk, hogy kirepedezzen. Fontos, hogy a műszerfal, üveg, huzatok mellett az apróságokról (mint amilyenek a gumitömítések) se feledkezzünk meg. A szőnyegeket nyugodtan mossuk ki magasnyomású mosóval és hagyjuk megszáradni valahol kilógatva. A motortér tisztításának csak akkor álljunk neki, ha biztosak vagyunk a dolgunkban. Ha bizonytalannak érezzük magunkat, akkor inkább vigyük el egy pucolásra, mert nagy károkat tudunk okozni, ha olyan helyre kerül víz, ahová nem szabadna.