2021. június 05.
A Rochas márka és ami mögötte van

A Rochas egy divat-, szépség- és parfümház, amelyet 1925-ben alapított Marcel Rochas francia tervező, a 2/3-os kabátok és zsebes szoknyák első tervezője. A Rochas elsősorban a “Femme” jellegzetes parfümjéről volt ismert, amelyet fekete csipkével ellátott rózsaszín dobozba csomagoltak.

[wp_ad_camp_1]

A cég nemrégiben elismerést kapott divattervezéséről, amikor 2002-ben a belga születésű Olivier Theyskens-t választotta kreatív igazgatójának. A kinevezését megelőző években ruházatát nem tartották figyelemre méltónak. Theyskens az első néhány hónapban, francia hatású és elegáns “teljesen új sziluettet alkotott a háznak”. Első, 2003. évi őszi kollekcióját a style.com „elbűvölőnek” és „csodálatosnak” titulálta. A következő néhány évben Rochas továbbra is dicséretet váltott ki a divatkritikusok köréből, és vonzó híveket vonzott. Rochas ügyfelei között volt Nicole Kidman, Jennifer Aniston, Kirsten Dunst, Kate Bosworth, Jennifer Lopez, Rachel Weisz és Sarah Jessica Parker. 2006-ban az Amerikai Divattervezők Tanácsa Nemzetközi Díjat adott Theyskensnek.

Theyskens “demicouture” -ra való összpontosítását a divatfenntartók megkérdőjelezték, mint életképes üzleti stratégiát. Köntösei, amelyek némelyikének ára meghaladta a 20.000 dollárt, a gazdagok kivételével nem voltak elérhetők senki számára az ár szempontjából. Theyskens tisztább megközelítést követett a divat iránt, és nem számított a kiegészítő árusításra és az olcsóbb testvérvonalakra a folyamatos bevételáramlás érdekében. 2006 júliusában a Procter & Gamble bejelentette a Rochas divat részlegének megszüntetését, sokakat megdöbbentve a divatiparban. Az egyik “régóta dolgozó tervező”, névtelenül kommentálva a New York Times-ban, a bezárásról azt mondta: “Ilyen tökéletes, méretre szabott üzlet ma nem létezhet, ami nagyon rossz.

Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs