2020. december 14.
A La Perla márka

A La Perla egy olasz luxuscikkeket gyártó vállalat, amelynek tulajdonosa Lars Windhorst német vállalkozó a Sapinda Group révén. A couturière Ada Masotti által Bolognában 1954-ben alapított La Perla egyike azon kevés történelmi divatházaknak, amelyeknek női alapítója van. Ada Masottit fűzőkészítőnek képezték ki.

[wp_ad_camp_1]

A La Perla jelenlegi kreatív igazgatója Alessandra Bertuzzi, aki 1987-ben csatlakozott a La Perla-hoz. A La Perla-t Ada Masotti fűzőmester alapította 1954-ben az olaszországi Bolognában, ahol a selyemgyárak és a textilgyártás hagyománya a 17. századig nyúlik vissza. Míg egy helyi műhelyben dolgozott, az “arany olló” becenevet kapta a szigorú vágási és szabási képességek miatt. Idővel Ada Masotti fűzőszakértelmét a különböző fehérneműkhöz igazította, feltalálta a stílusokat és újradefiniálta, hogyan tekintik és viselik a fehérneműt. A Masotti család újrafogalmazta a fehérneműt ruházati kiegészítőként. Ada Masotti a szövetet közvetlenül a női testre terítette, és ezzel szakértelmet szerzett a vonal és a mozgás terén. Az 1950-es évektől kezdve, amikor a női sziluettek hangsúlyosak voltak a divatban, Ada Masotti olyan olasz és nemzetközi termelésből származó anyagokat keresett, mint például a Calais szövőszékeken szőtt Leavers csipke, valamint Észak-Olaszországban és Svájcban a hímzett tüll.

Az 1960-as évek divatos nyilatkozataihoz való alkalmazkodás érdekében a La Perla fehérneműs sort indított színes, virágos és kockás mintákkal, a hagyományosabb fehér, fekete és nude színek mellé. Az 1970-es években a La Perla bemutatta a selyem melltartót, amely lehetővé tette a szabad mozgást és tükrözte a divat preferenciáját a kisebb mellkas mellett. 1978-ban a La Perla piacra dobta stretch csipke szettjeit, amelyek természetes folytonos vonalaikkal visszhangozták a nap divatját. Az 1980-as évek divattervét jellemző fehérnemű-fellendülés alatt a társaság megkezdte nemzetközi terjeszkedését.

Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs