2021. december 18.
A fibromyalgia elleni küzdelem legjobb módjai diétával

Bár a fibromyalgia nem gyógyítható, a fellángolások kontrollálhatók a megfelelő étrend segítségével. A fibromyalgiában szenvedőknek bizonyos tápanyagokra nagyobb mennyiségben van szükségük a széles körben elterjedt mozgásszervi fájdalom, a fáradtság csökkentése és az alvás javítása érdekében. A tanulmányok azt sugallják, hogy a fibromyalgiában szenvedők általában hiányosak bizonyos tápanyagokban, amelyek súlyosbítják izom- és csontfájdalmaikat.

Az ételérzékenység azonban ismert, hogy fibromyalgia fájdalmat vált ki. Mivel a kiváltó okok személyenként változnak, a fibromyalgiás betegeknek étkezési naplót kell vezetniük, amely segít azonosítani azokat az ételeket, amelyeket kerülniük kell. Ennek ellenére a következő élelmiszerekről ismert, hogy segítik a fibromyalgiában szenvedőket. Az omega-3 zsírsavakban gazdag élelmiszerek segíthetnek enyhíteni a fibromyalgia fájdalmát. Az olajos hal az omega-3 zsírok legjobb forrása. Segítenek a gyulladás elleni küzdelemben és javítják a vérkeringést. Köztudott, hogy segítenek a hangulat kiegyensúlyozásában és a szív- és érrendszeri működés javításában. Ezenkívül az olajos hal sovány fehérjét tartalmaz, amely segít csökkenteni a fáradtságot, amely a fibromyalgia gyakori tünete. A fibromyalgiában szenvedők napi magnéziumszükséglete magasabb, mint a szokásos napi bevitel.

A magnézium elengedhetetlen az izom- és csontműködés fenntartásához, valamint az energiatermelésben részt vevő enzimek szintéziséhez. Amellett, hogy magnéziumban gazdag ételeket, például babot, lencsét, brokkolit és spenótot is beiktatnak az étrendbe, a magnézium-kiegészítők segíthetnek csökkenteni a fibromyalgiával kapcsolatos fájdalmat és fáradtságot. A gyümölcsökben és zöldségekben gazdag étrend vitaminokat, ásványi anyagokat, antioxidánsokat és rostokat biztosít, amelyek nélkülözhetetlenek a fibromyalgia tüneteinek leküzdéséhez.

Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs