2021. január 13.
A Faconnable márka története

A Façonnable egy csúcskategóriás férfi és női ruházati márka, amelyet Jean Goldberg alapított Nizzában, Franciaországban, 1950-ben. Jelenleg a libanoni Bejrút M1 Group holding a tulajdonosa. Az első üzletet, a nizzai rue Paradis-ban, Jean Goldberg francia szabómester nyitotta meg.

[wp_ad_camp_1]

Az üzletet olyan filmsztárok látogatták, akiknek egyedi szmokingokra és ruhákra volt szükségük olyan eseményekre, mint az éves cannes-i filmfesztivál. Jean Goldberg üzlete nagy ismertségre tett szert a Francia Riviérán, és olyan korszak sztárjait öltöztette fel, mint Tony Curtis és Cary Grant, Goldberg klasszikus szabásának egyedi stílusában, modern csavarral. 1961-ben Goldberg nyugdíjba vonult, fia, Albert Goldberg vette át a szép műhelyet. Albert Goldberg megtanulta a vágás és a befejezés művészetét. Új divatalapot hozott létre, amely a prêt-à-porter (viselésre kész) piacra helyezte át a céget. A New York-i Brooks Brothers üzletben tett látogatása után Albert Goldberg készen állt a férfiak viseletére és átnevezte az üzletet „Façonnable” névre.

1973-ban a Cote d’Azur mentén butikokat nyitottak Monte Carlóban, Cannes-ban, Saint-Tropez-ben és Marseille-ben. Az 1970-es évek során Goldberg együttműködni kezdett olyan nagy amerikai és európai vállalatokkal, mint a Sebago, az Alden és a Van’s egy cipőkollekció létrehozása érdekében. 1975-ben Albert Goldberg együtt dolgozott Loro Pianával, létrehozva a “Façorain” nevű láthatatlan membránt, amely lehetővé teszi, hogy a kasmírok és a luxus gyapjú szél és vízálló legyen, miközben megőrzi textúráját és légáteresztő képességét. Az első párizsi butik 1984-ben nyílt meg. 1987-ben a márka diverzifikálódott, napszemüvegek és optikai viseletek gyűjteménye jelent meg náluk. 1988-ban a lánc terjesztési megállapodást kötött az Egyesült Államok Nordstrom áruházláncával. A Façonnable 1990-ben kiadott egy karóra-kollekciót is.

Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs