Először is kapcsold ki a telefonod! Amennyiben éppen nem fontos üzleti hívások tömkelegét várod, akkor bizony semmi nem indokolja, hogy egy összpontosítást igénylő feladat megoldása során a telefonod nézegesd, azt nyomogasd, amit pedig az ember önkéntelenül is megtesz. Az üzeneteidet és az e-mailjeidet ellenőrizd néhány óránként, de ennél több időt ne pazarolj a mobilodra!
[wp_ad_camp_1]
Érdemes bezárni az ajtót! Lehet, hogy fel sem tűnt, de olyan feladatokat szeretsz nyitott ajtónál végezni, melyekért nem nagyon lelkesedsz. Tudat alatt így megadod a lehetőséget magadnak arra, hogy valami külső inger bármikor elvonhassa a figyelmed. Ez pedig általában meg is történik, hiszen az irodában mindig nyüzsögnek az emberek, otthon pedig szöszmötöl a család.
Fontos, hogy rendszeresen tarts szünetet. A nem szívesen végzett feladatokért gyakran a pihenés hiánya is okolható. Amennyiben halogatáson, elkalandozáson kapod magad, akkor bizony eljött a szünet ideje. Csupán már öt perc is elég lehet ahhoz, hogy utána teljes erőbedobással vágj neki a további teendődnek. A legjobb minden esetben, ha fizikai aktivitással, mondjuk egy könnyű sétával töltöd a szünetre szánt idődet.
A hatékonyság fokozására érdekében, rakj rendet magad körül. A rendezett, fókuszált tudatállapot ugyanis szükséges a munkához, a rendnek pedig a környezetben is érdemes megnyilvánulnia. Az persze lehet, hogy Te káoszban is jól érzed magad, de hidd el, hogy egy rendezett íróasztal máris fél siker, tehát ne hagyd, hogy összegyűrt papírok, felesleges tárgyak vonják el a figyelmed, miközben dolgozol.
Lehet, hogy nem is tudtad, de anélkül is képes vagy halogatni a teendőid elvégzését, hogy tudnál róla. A különböző érvek viszont azt eredményezik, hogy még mélyebbre kerülsz a feladatkupac alatt, amiből aztán csak még nehezebb lesz kimászni. Amikor elhalasztasz valamit, kérdezd meg magadtól, hogy nem csak azért tetted-e, mert igazából nincs is kedved hozzá.