2015. január 17.
Sláger az egyérintéses kártya

Változik a világ. Míg néhány évtizede azt sem tudtuk mi az a bankszámla, meg bankkártya, ma már interneten fizetünk vele, és a paypass idejét éljük. Igaz, az érintőkártya, egyérintéses kártya megnevezést még nemigen használjuk, de az érintés nélküli bankkártyák egyre népszerűbbek, már az idősebb korosztály körében is.

Az európaiak kedvelik az egy érintéssel való fizetést, legyenek bárhol: kávézóban, pékségben, postán, buszon.  2014. utolsó negyedévében a tranzakciók száma éves szinten 174%-kal nőtt Európában, míg a kártyatulajdonosok 20 százalékkal többször használták paypass kártyájukat.

Alig pár éve az egyszerű európai polgár aprópénzzel fizette volna ki a reggeli kiflijét, ma azonban a kis összegű vásárlások az érintés nélküli fizetéssel sokkal egyszerűbbek lettek.

Mára  több mint 3 millió kiskereskedelmi egységben lehet használni az ilyen típusú kártyát világszerte, vagyis évről évre 56%-kal nő a paypass elfogadóhelyek száma.

Angliában hivatalos adatok szerint tavaly több mint háromszorosára nőtt a paypass-al végrehajtott tranzakciók összértéke.

A MasterCard tapasztalatai alapján a 2014-es év Magyarországon is változást hozott, ezt támasztják alá a jegybank adatai is:megduplázódott az egyérintéses bankkártyák száma tavaly január és  szeptember között, így már  több mint 3,3 millió darab van az országban.

2015 harmadik negyedévében a hazai, közel 86 millió bankkártyás fizetési tranzakcióból minden hatodik volt egyérintéses, ami az előző negyedévvel szemben 30%-os növekedést mutat. Ebben az időintervallumban a magyar vásárlók rekord összeget, közel 47 milliárd forintot fizettek ki paypass kártyával.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs