Ha Ön egy olyan sajtóközleményt szeretne megjelentetni, ami sikereket hoz cégének, érdemes odafigyelnie néhány igen lényeges tényezőre. Kerüljön a figyelem középpontjába.
[wp_ad_camp_1]
Az első legfontosabb lépés, hogy figyelemfelkeltő legyen a cím, valamint az alatta következő rövid szöveg tartalmában fedje azt. Már az érdekes cím elérheti a kívánt hatást, amely megragadja az érdeklődőt vagy a vásárlót. Csak a leglényegesebb információkat, közölnivalókat érdemes megemlíteni, mert a kevés sokszor többet mond. Rövid, tartalmas mondatokat kell használni, ami mindenki számára érthető. Formailag és tartalmilag gyorsan áttekinthető legyen. Nem célszerű alkalmazni a bonyolult szakszavakat, körmondatokat, idegen eredetű kifejezéseket. A közérthetőségre és az egyszerűségre kell törekedni. Egy fontossági sorrendet kell felállítani, amelyben a lényegesebb dolgokat előre kell helyezni. Az első két mondatnak már tartalmaznia kell az egész mondanivalót. A háttér információkat később is rá ér közölni. Az öt legfontosabb információ, amit röviden közölni kell a ki? mit? mikor? hol? miért? kérdésekre kell, hogy válaszoljon.
A fontos tényközlés megtörténte után lehet szó az ügyfél rövid bemutatásáról és a sajtóközleményt kiadó szervezetről. Téves az a módszer, amikor bekezdésekben alkalmazzák a bemutatást. A megalakulás történetének leírása hosszú sorokat vesz igénybe, ami már elvonja a figyelmet a lényegről. A piramis-elvet követve kell haladni a lényegtől a kisebb jelentőségű mondanivaló felé. A sajtóanyag végén érdemes feltűntetni valamilyen elérhetőséget, ha netalán a sajtó embereinek kérdései lennének a témával kapcsolatban. Lényegében egy jó megszerkesztett forrásanyagra van szükség, egy egyértelmű beszámolóra, amit felhasználnak a cikk megírásánál.