2015. április 06.
Idős korban is tornázni? De minek?

Az egészséges életmód mindenki számára nagyon fontos. Nem elég, hogy csak fiatalon vagyunk egészségesek, és akkor azt gondoljuk, hogy nem leszünk betegek idősebb korunkban sem. Pedig ezzel nagyot tévednek, akik így gondolkodnak. És azok se gondolkodnak jól, akik azt hiszik, hogy nem fognak megöregedni.

A megfelelő sport, valamint az egészséges étkezés mindenki számára nagyon fontos, legyen az fiatal vagy idősebb. Persze, amíg fiatal az ember, könnyebb az élete, egyszerűbb sportolnia is.

Elengedhetetlen, hogy idősebb korban is tartsuk karban a testünket. Mozogjunk, sportoljunk valamit. Nem kell olimpiai bajnokoknak lennünk, csupán néhány órácska sport szükséges. Most, hogy itt a jobb idő, kedvet kaphatunk a kinti tevékenységekhez is. Gondozzuk a kertünket, ültessünk új növényeket. Tegyünk-vegyünk a kertben, hiszen ez is mozgással jár.

De sportolhatunk is, ha van hozzá kedvünk. Például fussunk, kocogjunk. Eleinte csak keveset, majd idővel növeljük az időt. Kerékpározhatunk is, ha ahhoz van kedvünk. Itt is tartsuk be a fokozatokat, vagy kosarazhatunk, vagy bármi mást sportolhatunk, amihez csak kedvünk van.

Lehet mozognunk a friss hajnali időben, vagy nappal, vagy délután, esetleg az esti naplemente előtt. Bármikor sportolhatunk, azt mi döntsük el, hogy mikor. Majd persze pihenjünk, hiszen idősebb korban elengedhetetlen a több pihenés. A sporttal azért vigyázzunk, meg ne sérüljünk.

Válasszunk egy szimpatikus helyszínt, ami lehet otthon az udvar is, vagy az utcánkban, vagy bárhol, ahol lehet értelmesen és zavartalanul sportolni. Tartsuk fitten magunkat még idősebb korban is, és meg fogjuk látni, hogy kevésbé leszünk betegek, sokkal rugalmasabbá válik majd a szervezetünk. Hiszen ez az igazi egészséges élet titka. Ha még van kedvünk, tai chi-t is megtanulhatunk, hiszen az igazán nyugodt, és kellemes mozgás.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs