2020. április 30.
Hogyan készítsünk egészséges kávét?

Lehet, hogy most mindannyian több kávét iszunk annak érdekében, hogy túléljük a COVID-19 miatti korlátozásokat. Ma a tudósok bejelentették a kávéfőzés legegészségesebb módját. Az első tanulmány, amely a kávéfőzési módszerek, valamint a szívroham és halál kockázata közötti összefüggéseket vizsgálta, arra a következtetésre jutott, hogy a szűrt kávéfőzés a legbiztonságosabb.

A kávé az egyik legnépszerűbb ital az egész világon, és a leggyakrabban használt stimuláns. 30 évvel ezelőtt Thelle professzor rájött, hogy a kávéfogyasztás összekapcsolható a megemelkedett koleszterinnel és a “rossz” LDL koleszterinnel – olyan mértékben, hogy valószínűleg káros következményekkel jár a szív egészségére. A kísérletek azonosították a kávéban szereplő bűnös anyagokat, és azt találták, hogy szűrővel ezek eltávolíthatók. Egy csésze szűretlen kávé kb. 30-szor annyi lipideket növelő anyagok koncentrációját tartalmazza, mint a szűrt kávé. A kutatók a következőket nyilatkozták: “Kíváncsi vagyunk, vajon ez a koleszterinre gyakorolt ​​hatás több szívrohamot és szívbetegség okozta halált eredményez-e. De etikátlan volt egy olyan próba elvégzése, amelyben randomizálnák a kávéfogyasztó embereket és azokat, akik nem fogyasztanak kávét. Ezért egy nagyszámú népesség-tanulmányt készítettünk több évtizeden keresztül.”

Összességében a kávéfogyasztás nem veszélyes szokás. Valójában a szűrt kávé ivása biztonságosabb volt, mintha  valaki egyáltalán nem inna kávét. Ha valaki szűrt kávét fogyasztott, akkor 15% -kal csökkent a szív- és érrendszeri betegségek kockázata. A szív- és érrendszeri betegség miatti halálozás lebontva a férfiakra és a nőkre a következő volt: a férfiak halálozási kockázata 12% -kal csökkent, a nők esetében pedig 20% ​​-kal alacsonyabb volt. A szűrt kávé tehát kevésbé volt kockázatos, mint a  szűretlen kávé, ezért megéri inkább szűrt kávét fogyasztani, ha nem szeretne később egészségügyi problémákat.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs