2014. március 01.
Felejtsd el az álmatlanságot, ébredj kipihenten!

Amikor úgy érzed, hogy az alvás nem volt pihentető, akkor beszélhetünk alvászavarról, ám annak minősül az is, ha huzamosabb ideig csak nagy nehezen tudsz elaludni, éjszaka többször is felébredsz, és nehezen tudsz aztán vissza aludni. Ma a felnőttek negyede érintett a témában, bár a nők és az idősebbek körében a leggyakoribb. Az álmatlanság kiváltó oka lehet testi vagy lelki betegség, de a szervezet helytelen működése is, sőt még a környezeti tényezők, a változások is befolyásolják.

Az alvászavar megszüntetése érdekében adottak a különféle altatók, gyógyszerek, melyekről viszont tudni kell, hogy csak részmegoldást nyújtanak. A gyógyszerek tartós szedése esetén a szervezet már nem fog reagálni. Ugyan azt a hatást csak a gyógyszeradag növelésével lehet egy idő után elérni. A gyógyszereknek emellett még különféle mellékhatásai is vannak. Pontosan ezért érdemes inkább kideríteni az alvászavar okát, és azt kezelni a tünetek helyett.

A legtöbben amikor észlelik az álmatlanságot, akkor azt otthon akarják megoldani, viszont jobba, ha tudod, hogy ha a tünetek egy hónap múlva is fennállnak, akkor már nincs mit tenni, el kell menni orvoshoz. Akkor is ajánlott orvos segítségét kéri, ha két-három alkalomnál többször ébredsz fel éjjel, vagy az ébredés jóval megelőzi az ébresztőórát. Arra is érdemes figyelni, hogy mennyi idő alatt alszol el este, mivel, ha ez meghaladja a fél órát, akkor szintén baj van.

Vannak jól bevált házi praktikák, melyet érdemes betartani, ha elakarod kerülni az álmatlanságot. Például tele vagy üres gyomorral üres gyomorral ne feküdj le, mivel nem lesz pihentető az alvás. Elalvás előtt emellett kerüld a zsíros és fűszeres ételeket, mivel ezek megterhelik a szervezetet. Az alkohol, a koffein, és a zöld tea szintén kerülendő, ám a langyos mézes tej kifejezetten ajánlott.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs