2018. március 14.
Ételek amik pótolják a káliumot

A kálium egy rendkívül fontos ásványi anyag amire minden ember szervezetének szüksége van, viszont egyre kevesebbet hallani arról, hogy mennyire fontos is valójában a kálium pótlása a szervezetben. Ha a szervezetben megvan az elegendő kálium, akkor csökken a vérnyomás, erősödnek az izmok, csökken a szívroham kockázata, és a fáradtságot is könnyebb lesz legyűrni. Egyes kutatások szerint a kálium hiány az oka a legtöbb szív- és érrendszeri problémának.

A káliumot nemcsak különböző gyógyszerekkel és tablettákkal lehet bevinni, hanem léteznek olyan ételek, amik káliumban gazdagok, így pótolni lehet velük azt a káliumot, amit eredetileg tablettával pótolna. A petrezselyemzöld például tele van káliummal, ráadásul ha cukkinivel párosítja, akkor egy ízletes és egészséges vacsorát készíthet belőle. 100 gramm petrezselyemben 1000 milligramm kálium van, tehát érdemes rendszeresen fogyasztani. A hüvelyes zöldségekben is rengeteg a kálium, tehát ha valamilyen krémlevest készít ezekből, akkor rengeteg káliumot visz majd be a szervezetébe, ráadásul ezzel a krémlevesek melegítik is az embert.

A kakaó is sok káliumot tartalmaz, tehát olyan étcsokoládét válasszon, amiben rengeteg a kakaó, hiszen 100 gramm kakaóban 1600 milligramm kálium van. A vargánya is tartalmaz káliumot, mégpedig 100 gramm vargányában 580 milligramm kálium található, tehát a vargányából is készíthet egy finom, egészséges krémlevest. A csicseriborsó szintén tartalmaz káliumot, tehát fogyassza bátran, hiszen pótolhatja vele a szervezetből kimaradt káliumot. Végül pedig a spenótot is érdemes megemlíteni, ebben 526 milligramm kálium van 100 grammonként, így például körítéskén tökéletes ebéd lehet például csirkehús mellé, ráadásul ez fogyókúrás fogásnak is megteszi majd.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs