2017. március 07.
Benzin helyett víz befecskendezése

Még a legfejlettebb benzinmotoroknál is az üzemanyag ötöde kárba megy, mivel nagy fordulatszámon, ez hűtésre használódik el. A veszteség a hirtelen gyorsulásnál és a folyamatos nagy sebességnél jelentősebb.

A benzin helyett víz befecskendezése elősegítheti, hogy ne vesszen kárba az üzemanyag. A Bosch legújabb technológiával kifejlesztett vízbefecskendező rendszere, az üzemanyag spórolás szempontjából, leginkább a három- és négyhengeres, a méret csökkentett motorok esetén lényeges, ami már minden átlagosnak mondható, középkategóriás autóban megtalálható. Ez a vízbefecskendező rendszer úgy működik, hogy még az üzemanyag meggyulladása előtt, finom vízpára fecskendeződik a szívócsatornába, és a magas párolgás miatt, hatékonyan hűt. A víz lehűti a levegő-üzemanyag keveréket az égéstérbe, így csökken a motor alkatrészeinek kopása is. Ezzel még elősegíti a gyorsabb gyújtást, és a motor nagyobb teljesítményét. Ennek eredményeképp 13%-kal csökken az üzemanyag fogyasztás, 4%-al CO2 kibocsájtás, valamint 5%-al nagyobb lesz a motorteljesítmény.

A befecskendezésre szolgáló víz, egy víztartályban található, aminek az újratöltésére, csak 3000km után van szükség. Ez 5 liter ioncserélt vizet jelent, de a tartály kiürülése sem fog különösebb gondot okozni. A motor leállása után, minden víz visszajut a tartályba. A téli, fagyos hónapokban, ez a tartályba belefagyhat, amit a motor hője, indulás után kiolvaszt. A motornál nem okoz rozsdásodást, mivel a víz elpárolog, mielőtt az égésre kerülne sor. A víz a környezetbe távozik, a kipufogógázzal együtt. Már a BMW M4 GTS rendelkezik ilyen vízbefecskendező rendszerrel, mely a jármű turbófeltöltéses, hathengeres motorjába van szerelve, és jobb teljesítményt, valamint kisebb fogyasztást eredményez, teljes terhelés alatt is.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs