2017. július 16.
Az uborka jótékony hatásai

Az uborka Dél-Ázsiából, a Himalája déli lejtőiről származik. Már i.e. a 10. évezredben is termesztették. Ez a lédús zöldség, sok ásványi anyagot (pl.: káliumot, foszfort, nátriumot, magnéziumot és vasat), valamint vitamint (a B-csoport összes vitaminját, C-vitamint, A-elő vitamint és E-vitamint) tartalmaz.

Az uborka belsejében mért hőmérséklet akár hat fokkal is alacsonyabb lehet, mint a környezetében, ami lehetővé teszi, hogy a száraz és forró területeket is gond nélkül elviselje. Könnyen emészthető. Ára nem túl magas, viszont jó hatással van a szervezetünkre, a magas víztartalmának köszönhetően. Belsőleg és külsőleg is alkalmazhatjuk. Külsőleg használva üdévé és fiatalossá teszi a bőrt. A nyári melegben a leégett bőrt hidratálja, enyhíti a fájdalmat és segíti a gyorsabb gyógyulást. A bőrgyógyászatban is használják, maszk vagy lemosó formájában. Kezeli a pirosodást, a viszketést és a hámlást. Sok nő veszi igénybe a fáradt szemeire. A leghatásosabb, ha ezt rögtön reggel tesszük meg, hisz akkor kell eltüntetni az éjszakai fáradalom jeleit. Csak egy-egy szelettel tegyünk szemünkre, és már búcsút is mondhatunk a karikáknak.

Az uborka fogyasztása rendkívül ajánlott, akár napi szinten is, főleg azok számára, akik nem isszák meg a napi szükséges vízmennyiséget. Ez a zöldség 90%-ában vizet tartalmaz, így pótolja a vízhiányt. Ezenkívül hasznos lehet a gyomorégés leküzdésében, mivel hatásosan csillapítja azt. Ha éhgyomorra isszuk a levét, javíthatjuk vele étvágyunkat. Az uborka eltávolítja szervezetünkből a méreganyagokat, a rendszeres alkalmazásával, pedig hatásosan oldja a vesekövet. Étkezésünk során is gyakran találkozunk vele, főleg salátaként, télen dunsztolva, mint savanyúság, nyáron pedig nyersen fogyasztjuk leginkább.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs