2020. május 12.
A közösségi média negatív hatással van a saját magunkról alkotott képre

A közösségi média felhasználóinak milliói szerkesztik a fényképeket, mielőtt megosztják őket az interneten. Ez nincs éppen jó hatással azokra a nőkre, akik nincsenek megelégedve saját magukkal és méreteikkel.

Egy nemrégiben végzett felmérés olyan közösségi média ikonok képeit hívta segítségül, mint Marilyn Monroe, Joan Collins és Kate Moss, és újra ábrázolták őket kiskutya-fülekkel, vicces szemüvegekkel és szivecskék segítségével, eltávolítva az összes foltot az arcukról.  A 2000 közösségi média felhasználóval készített felmérés során kiderült, hogy a felmért emberek nyolcada soha semmilyen képet nem tett közzé online anélkül, hogy először ne szerkesztené meg. 74% -uk, akik szerkesztették képeiket, eltávolítják a foltokat és a bőrhibákat, 12% -uk pedig simítja a bőrt. A felnőttek egyharmada viszont egyetért azzal, hogy a közösségi média negatívan befolyásolta a testükről alkotott képet. A képeket és a kutatást a Really rendelte el, hogy elindítsanak egy új sorozatát, amelynek célja az emberek alacsony önértékelésének kezelése, és rávezetésük arra, hogy szeressék magukat, a hibáikat és mindenkit.

A tanulmány azt is megállapította, hogy 28% -uk szerkeszti a képeket úgy, hogy a lehető legvékonyabbak legyenek, míg egy további ötöde ezt úgy teszi, hogy illeszkedjen a közösségi média normáihoz. Tízből több ember bevallotta, hogy a képszerkesztést arra használja, mint lehetőséget az észlelt hibák kiküszöbölésére, 18% -uk pedig arra törekszik, hogy online bemutassa a „legjobb önmagát”. A megkérdezettek közül sokan csak a szerkesztett képeket osztják meg. A legjobb szelfi keresésekor egyharmaduk a szögekkel szokott kísérletezni, amíg meg nem találja azt, amelyik a legjobban áll, és 28% -uk ugyanezt fogja tenni a világítással. Több mint egytizedük odafigyel arra, hogy mikor készül az adott kép,  ami általában röviddel a napkelte után vagy a napnyugta előtt következik be.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs