2014. április 22.
Tippek, hogy elegendő vizet igyál

Hogy egy felnőttnek naponta mennyi vízre van szüksége, arra nem létezik pontos adat. Függ az életkortól, az egészségi állapottól, még az életmódtól is. Átlagosan azonban 2-3 l közötti az a víz mennyiség, amivel pótolhatjuk a szükséges folyadékot és megőrizhetjük bőrünk rugalmasságát is.

Sokan azonban ennél jóval kevesebb vizet isznak, még a legnagyobb hőségben is kelletlenül nyúlnak a vizespohár után és inkább választják a cukros, szénsavas üdítőket. Pedig a vizet a szervezet számára semmi más nem pótolhatja, ezért érdemes odafigyelni arra, hogy mindennap megigyunk belőle napi 8-10 pohárral.

Egy pohár citromos, langyos vízzel a legjobb elkezdeni a napot. Az éjszakai pihenés után ezzel a szervezetünket is fel tudjuk ébreszteni, lökést adunk az anyagcserének is is. A citrom frissítő íze, emésztést javító és immunerősítő hatása miatt is előnyös. Ha hajlamosak vagyunk elfeledkezni az ivásról, tartsuk a közelben, szemünk előtt a poharat vagy a vizespalackot, de hogy mindenütt kéznél legyen, a táskánkba is érdemes betenni egy kis üveg vizet.

Az okostelefonok korában az applikációk között szinte mindenhez találunk segítséget, így a víziváshoz is. Számtalan alkalmazás van, amiket kifejezetten azok számára fejlesztettek ki, akiknek problémát okoz a napi szükséges folyadék mennyiség pótlása. Ezek a hasznos kis programok meghatározott időközönként figyelmeztetnek, ha eljött a vízivás ideje és számon tartják, hogy a napi mennyiségnek eddig hány százalékát ittuk meg.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs