2015. április 28.
Társadalmi és szociális környezet

A fogyasztás trendjei folyamatos változást mutatnak, az étkezési szokások sőt maguk a fogyasztók is változnak. Megállapításainkat a GFK Piackutató Intézet felméréseire alapozzuk, melyet 2001 tavaszán készítettek. Vállalkozásunk eredményes működéséhez elengedhetetlen, hogy megismerjük, és rangsorba állítsuk a célközönség igényeit és kiválasztási szempontjait.

A fogyasztók egységesen az áru frissességét és minőségét, valamint a választék szélességét és a kínált termékek árfekvését tartják a legfontosabbnak. A kutatások adatai szerint a környezet tisztasága értéket teremt a vásárlók szemében, ezért arra kell törekednünk, hogy a legújabb technikai igényességgel gyártott gépeket üzemeltessünk, s az általa kínált friss, változatos, ízlésesen összeállított és minőségi csomagolással ellátott árut szolgáltassunk és értékesítsünk fogyasztóinknak

Ugyanakkor a felgyorsult élettempó miatt lerövidült az úgynevezett „üres órák” száma, ezért a kiszolgálás gyorsasága hangsúlyos szerepet kapott.

A felmérés tanúsága szerint a nyitvatartási idő, különösen az étkezésre fordított idő sokkal jelentősebb kritériumképző ismérv az étkezési lehetőségek közti választásnál a fiatalok, mint az idősebbek körében, hiszen az aktív korúak időbeosztása jóval kötöttebb, mint a 60 éven felülieké. Ez a magyarázat arra is, hogy a magasabb jövedelműek lényegesebbnek tartják a nyitvatartási időt, mint a kevesebb pénzzel rendelkezők.

A hazai termék fontosságát legnagyobb arányban a tanulók és a kisvárosban élők említik. A boltválasztásban a megszokás a nagyobb városokban játssza a legkisebb szerepet, a kis falvak lakóinál és a nyugdíjasoknál pedig a legnagyobbat.

Továbbá az utóbbi időszakban végzett felmérések mutatják, hogy az egészséges táplálkozás egyre növekvő tendenciát mutat. A nemek szerinti megoszlásnál szembe tűnik, hogy jóval több nő preferálja, mint férfi.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs