2018. február 04.
Mit érdemes tudni az almafélékről?

Mindannyian ismerjük a mondást, miszerint “napi egy alma az orvost távol tartja”. Az alma nagyon egészséges gyümölcs és hazánkban rengeteg fajtája megtalálható. Az alma vagy almafa a rózsafélék családjába tartozó növénynemzetség. A nemzetségbe tartozó egyedek, vagyis az almafák termésének a neve is alma.

Az alma az egyik legismertebb gyümölcsünk, és a világon mindenhol termesztik, fogyasztják a több ezer fajta valamelyikét. Több mint hétezer fajtáját ismerik és leginkább a mérsékelt éghajlati övben termesztik, Európából a világtermelésnek a fele származik. Hazánkban a leghíresebb almakitermelő vidékek Szabolcs-Szatmár-Bereg és Zala megye. A legkedveltebb és legnépszerűbb fajták közé tartozik a jonatán, majd a golden, az idared, idagold, illetve a starking és a zöld alma. Egy nagyon értékes gyümölcsről van szó, amelynek húsa 8-13 százaléknyi gyümölcscukrot tartalmaz. Egy közepes nagyságú nyers almában nyolcvan kalória van, 21 gramm szénhidrátot, 3,7 gramm rostot és 10-15 milligramm C-vitamint tartalmaz. Mindezek mellett A- és B-vitamin, folsav, magnézium, kalcium, kálium és kéntartalma is jelentősen magas.

Az alma akkor a legértékesebb és a legtáplálóbb, ha héjával együtt, nyersen fogyasztjuk, mivel így tartalmazza a legtöbb élelmi rostot. A gyümölcssav, almasav tartalma a belek és a máj működésére fejtenek ki nagyon jó hatást. Az emberi szervezetre méregtelenítő és tisztító hatással van, ezért például tehermentesíti a vesét, csökkenti a vesekő és húgysavképződést. Az almából nagyon sok minden készíthető és rengeteg formában elfogyasztható. Fogyaszthatjuk nyersen, a kifacsart levét, tehetjük salátába, vagy hús mellé köretnek, készíthetünk belőle levest, mártást, süteményeket stb. Az egészség számára fontos, hogy megfelelő mennyiségű vitaminokat, rostokat és ásványi anyagokat vigyünk be a szervezetbe és a gyümölcsfogyasztás nagyon fontos szerepet játszik az egészség megőrzésében.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs