2013. december 17.
Kerüljenek egészséges ételek az asztalra az ünnepek alatt is!

Tyúkhúsleves: A húslevesek közül tyúkhúsból főzött leves illik leginkább az ünnepi asztalra. A levest sokkal színesebbé és vidámabbá tehetjük, ha néhány kukorica- és borsószemet is szórunk bele. A húsleves nem csak jóleső melegséggel tölti el a gyomrunkat, de a benne lévő vöröshagymával és fokhagymával együtt felkészíti testünket a jellegzetes téli betegségekkel szembeni védekezésre is. Érdemes tudni, hogy a húslevesben található vitaminok és ásványi anyagok hatékonyan erősítik az immunrendszert, illetve enyhítik az esetleg meglévő nátha tüneteit.

Tönkölybúza, zabpehely, köles: A gabonafélék rengeteg nyugtató és energetizáló B-vitamint tartalmaznak, valamint a bennük található triptofánok fokozzák az agyunkban a szerotonin nevű boldogsághormon termelődését is. Ezeket a gabonaféléket számos módon felhasználhatjuk a karácsonyi ételek elkészítéséhez. Főzhetünk fahéjas zabkását, a kölesből pedig készíthetünk a rizottóhoz hasonló zöldségételeket, a fehér liszt tökéletes alternatívája pedig a testünk számára sokkal értékesebb tönkölyliszt.

Halételek: A tengeri és édesvízi halakban is egyaránt sok az Omega-3 zsírsav, amelyek a nyári napfény hiányában megkönnyítik testünk számára a D-vitamin termelést. Ez nagyon fontos, hiszen a D-vitamin hiányában a csontjaink meggyengülnek és egyes betegségekre sokkal inkább fogékonyabbak leszünk. A halételekkel és a mesterséges D-vitamin-pótlással a betegségek kialakulása megelőzhető, sőt a D-vitamin bevitele ésszerű étkezés mellett még a hízást is gátolja.

Burgonya, sütőtök, narancs: Mind a három étel édes ízű, pont mint a szeretet és sárgaságuk miatt jól kiegészítik a karácsony ünnepéra jellemző aranyló színvilágot is, valamint sokféle ételhez felhasználhatóak. A narancs aromás illata az otthonosság és a friss újrakezdés illatát árasztja.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs