2015. augusztus 08.
Hasznos tanácsok marketing szövegíráshoz

Szakmai portálok és tankönyvek százai részletezik, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni akkor, ha webes tartalmakról van szó. Arról azonban már jóval kevesebbszer esik szó, hogy milyen alapelvet tartsunk szem előtt az írás során.

Ahelyett, hogy az üres szövegszerkesztő felett ücsörögnénk órákig, érdemes azonnal belevágni, és egyszerűen csak leírni a saját gondolatokat. Nem biztos, hogy a magasröptű irodalmi stílus a jó választás, hiszen akár hiteltelenné is válhat, ha személyében, vagy az értékesíteni kívántakat illetően egészen mást képvisel. Az egyszerű, közérthető, társalgási stílusra emlékeztető megfogalmazással biztosan nem lehet mellélőni, ezt pedig csak el kell egyszer kezdeni. A csak Önre jellemző írás úgy tartja majd fenn a figyelmet, hogy közben egyedi is lesz. Elsősorban azt érdemes meghatároznia, hogy kit kíván megszólítani az írásaival. Akár részletekbe menő jellemrajzot is elképzelhet célközönségéről, így személyesebb hangvétellel tud szólni hozzá.

A leginkább élőbeszédre hasonlító szöveget kissé olvasóbaráttá tehetjük a szerkesztés során, törekedve a rövid mondatokra és a közérthetőségre, így nagy valószínűséggel szívesen olvassák majd a látogatók a blogot, vagy a céges bemutatkozást. Hosszas javítgatásokba nem érdemes belemenni, hiszen ezzel talán elveszítené a megszületett szöveg a sajátosságokat és az egyediséget. Jó ötlet lehet olvasgatni hasonló portálokon, ahonnan ihletet meríthet, de a másolás és az átfogalmazások helyett mindenképpen a saját kútfőből való merítés ajánlott. Legjobb, ha miután körvonalazódott, mit szeretne elmondani a témával kapcsolatban, azonnal be is zárja a többi oldalt, így biztosan csak saját magára támaszkodhat, és olyan tartalmat tud majd létrehozni, amely különbözik minden másiktól.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs