2016. november 24.
D-vitamin nélkül nincs fogyás!

Ha meg akarunk ríkatni egy hölgyet, elég, ha vásárolunk neki egy mérleget! Igen, az igazság az, hogy nemcsak azok aggódnak a súlyuk miatt, akik valóban oly-mértékben túlsúlyosak, hogy az már a fizikai egészségüket is veszélyezteti, a nők ugyanis legalább annyira érzékenyek a kilóikra, mint a korukra!

Bizony, a hölgyek nemcsak fiatalítani szeretik magukat szóban, de karcsúsítani is, mintha legalábbis létezne egy bizonyos standard súly, ami felett már nem nőnek, hanem bálnának minősülnek. Az önelfogadást persze a legkevésbé sem könnyíti meg az a kultúra, amiben manapság élünk, persze, azért azt jó lenne tudatosítani végre, hogy nem biztos, hogy az „éhező modell” stílus mindenki számára előnyös! Ettől függetlenül a fogyókúrázó termékeknek hatalmas piacuk van, szinte mindenki fogyni akar valamennyit, gyorsan, egyszerűen és mindenféle erőfeszítés nélkül. A rossz hír azonban az, hogy ezzel több kárt okozunk magunknak, mint hasznot, a sport nélküli fogyástól ugyanis megereszkedik a bőr és gyengül a szervezet, arról nem is beszélve, hogy a koplalást később ismét felváltja a falás és akár sokkal több kilót is felszedhetünk, mint amennyit első körben leadtunk.

A helyes táplálkozás és a rendszeres testmozgás tehát elengedhetetlen minden fogyni vágyó számára, kutatások szerint azonban van még egy fontos tényező, amely nem más, mint a D-vitamin! Egy tizenegy éven keresztül zajló norvég kutatás végeredménye arra mutat rá, hogy a D-vitamin hiányban szenvedő ember nemcsak hogy hajlamosabb lesz a hízásra, de ráadásul a súly aránytalanul oszlik el rajta, a legtöbb felesleg a has- és a csípő tájékán halmozódott fel. Ez tehát azt jelenti, hogy a D-vitamin mennyisége befolyásolja a zsírlebontó folyamatokat. A kutatás arra is rámutatott, hogy a D-vitamin fogyókúrát tartó résztvevők körében 30 százalékkal volt nagyobb a súlyvesztés, mint azok között, akik az említett vitamin nélkül próbáltak meg fogyni! Ne feledkezzünk meg tehát a rendszeres D-vitamin bevitelről, azonban mindenképpen vegyünk magunkhoz kalciumot is megfelelő mennyiségben, a vitamin ugyanis ennek hatására sokkal hatékonyabban működik a szervezetünkben!


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs