2018. október 06.
A hatásos CrossFitre fel!

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy napjaink egyik legkedveltebb edzésformává vált a CrossFit. Amely Amerikából indult hódítóútjára, még a 2000-es évek elején. Greg Glassman és Lauren Jenai a megálmodása által.

A CrossFit filozófiája több edzésformából tevődik össze, mint pl. a versenysport, olimpiai súlyemelés, pilometrikus, erőemelő és gimnasztikai gyakorlatokra. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy az egyik legkomplexebb és legmegterhelőbb mozgásforma. Sikere abban is megmutatkozik, hogy napról napra egyre több követőt vonz maga után. Manapság egyre több edzőterem alapszik erre az edzésformára. Ám a népszerűsége talán mégis abban rejlik, hogy nem kötelezz drága terembérletek igénybevételére, akár egy parkban is elvégezhetjük a gyakorlatokat, melyek elvégzéséhez főként a saját testünkre van szükség. Amennyiben edzőteremben végezzük a CrossFit edzést a következő eszközök segítségével történek a gyakorlatok: kettlebell, medicinlabda, olimpiai rúd-tárcsák, evezőpad, kötél, doboz, tornagyűrű, szán, kerékpár, traktorgumi, ugrókötél. Az eszközök sokszínűségéből megfigyelhető, hogy menyire komplex edzésformát végezhetünk, ha ezt a sport ágat választjuk.

A CrossFit követői állítják, hogy ez nem is egy sportág, ez egy életfilozófia. Ahhoz, hogy ebben az edzésformában sikeresek tudjunk lenni, nem csak testi erőnkre, de a lelki egyensúlyra is szükség lesz. A CrossFit legfőbb céljaként egyfajta funkcionális erő kialakítására törekszik, melyek akár a mindennapokban is kamatoztathatóak. Ez ténylegesen egy olyan edzésforma melyre nyugodt szívvel rámondhatjuk, hogy a lábujjunktól egészen a nyakunkig minden porcikánkat átmozgat. Kifejezetten nagy hangsúlyt fektet a lábra és a hátra, hiszen ezek a legfontosabb pontjai a testünknek.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs