2017. július 18.
A főtt kukorica pozitívumai

A nyár sokak számára nem telhet el főtt kukorica fogyasztása nélkül. Ez a kedvelt csemege, nem csak finom, de számos jótékony hatása is ismert. A főtt kukoricának magas a rosttartalma, megtalálható benne a vas, foszfor, C-, B3-, B1-, B5-, B9-vitamin, valamint még a magnézium.

Folsav tartalmával feltölti energiával a szervezetet, magnézium összetevőjével pedig segít megelőzni a szívinfarktust. Jótékony hatása megmutatkozik még abban, hogy késlelteti az agy öregedését és pozitívan hat az idegrendszerre. Erősíti az immunrendszert és megelőzi a vastagbélrák kialakulást. Fogyasszunk nyáron minél többet ebből a remek növényből, mivel ez nem csak finom, de bizonyítottan egészséges is. Bár cukortartalma elég magas, mégis rosttartalmának köszönhetően, serkenti az emésztést, ami a fogyásnál előnyös, valamint vízhajtó hatású, mely segít a felgyülemlett vizet eltávolítani. Ne együnk mellé más táplálékot, így szervezetünk sem fog túl sok kalóriához jutni egyszerre.

Mindezek mellett egyik pozitívuma még, hogy a benne lévő luteinnek és zeaxantinnak köszönhetően a látást is óvja. Ezek a karotinoidok megelőzik a sárgafolt-elfajulását, és megakadályozzák a szürke-hályog kialakulását. Elkészítése nagyon egyszerű. Csak egy nagyobb fazékban kell vizet forralni. Még a víz melegszik, rendezzük el a csöveket. A külső vastag leveleit szedjük le, majd vágjuk le minkét végét, ujjnyi vastagságban. A maradék levelekkel együtt tegyük a kukoricát a gyöngyöző vízbe, majd forrástól számítva főzzük, kb. 15-20 percig. Ezután vegyük ki, ízlés szerint sózzuk, esetleg kenjük meg vékonyan vajjal. Eltehetjük télire is. A friss szemeket vágjuk le a csőről, majd pár percig főzzük vízben, kihűlés után lefagyaszthatjuk, vagy levével együtt lezárhatjuk befőttes üvegbe.


Kapcsolódó bejegyzések

Megosztás

Szerzőről

hunprobalazs